Kétségtelen, hogy
felgyorsult világunkban egyre kevesebb időnk marad arra, hogy körbejárjuk a
bútorüzleteket. Sokszor akkor marad valami szabadidőnk a tervezgetésre, mikor
már a gyereket hazahoztuk az utolsó szakkörről, vagy edzésről, és elvégeztük a
házi teendőket. Ilyenkor kényelmesen elmerülhetünk a weboldalak kínálatában, és
felfedezhetjük azokat a bútorokat, tárgyakat, melyek szebbé-jobbá tehetik
lakókörnyezetünket. Ilyenkor csábít a lehetőség, hogy pár
kattintással, kényelmesen meg is rendelhetjük.
Azonban a látszólag
kényelmes megoldás rengeteg kényelmetlenséget szülhet. Gondoljunk bele, hogy ha
megjön a bútor, szereljük egy napig, és látjuk, hogy valami nem jó, vagy
egyszerűen nem tetszik, akkor valamennyire vissza kell csomagolnunk, hogy
szállítható állapotba kerüljön, intézkednünk kell, és állni a visszaszállítás
költségét. Az ezt követően megrendelt másik termékre újra várhatunk. Tehát egy
megalapozatlan döntés rengeteg pénzt, időt, és energiát emészthet fel.
Idén 16. alkalommal
rendeztük meg Miskolcon az Országos Bútoripari Kiállítást, és Vásárt. A
kereskedők az ország túlsó végéből is eljöttek, mert komolyabb bútorboltos nem
nagyon szokott látatlanban bemutató darabot rendelni. Egyik franchise boltunk
tulajdonosa kinézett egy nem nagykeres terméket, melyet csak kiskerben
forgalmazunk saját részére. Csak otthon döntött nem nézte meg a szövetmintákat.
Átküldött fotók alapján választott színt. Szép lett a garnitúra, csak éppen át
kellett festeni a frissen festett szobát, mert a kép nem adta vissza a valós
színt.
Ismerős rendelt Rodan
bútorcsaládot prospektusból. Kérdezte, hogy milyen, én mondtam, hogy jó bútor.
Nem jött be megnézni. Talán az egyetlen bútorcsaládunk, melynek kinyitáskor az
ajtajai kilógnak a korpusz síkjából, azaz nem lehet szorosan egymás mellé
tenni, mint egy szekrénysort. A falat azonban nem lehet kitolni, így más megoldást
kellett keresnünk. Sokszor azonban ugyanilyen problémát okozhat a párkány, vagy
a komód tetőlapja is.
Ülőgarnitúráknál
rengetegszer kérdés, hogy milyen részekre szerelhető, mennyire súlyos, hogyan
lehet a szobáig juttatni. A gardróboknál pedig attól, hogy az adott helyen
elfér, még a szereléshez, felállításhoz szükséges hellyel is számolni kell. De ezer-és
ezer ilyen példát tudnék írni.
A bútorszalonokban az
eladók végzik a termékek összeszerelését, mozgatását a bolton belül. A
kiállított bútorról rögtön meg tudják mondani, hogy könnyű szerelni, vagy jobb,
ha segítséget kér. Az összeszerelést a bútorboltok többsége biztosítani tudja
abban az esetben, ha náluk vásárolt. Bővebb felvilágosítást tudnak adni a
bútorcsalád vasalatáról, előnyeiről, esetleges hiányosságairól. Tudnak
alternatívát mutatni, hogy egy családon belül nem talál meg minden szükséges
elemet. Kellő tapasztalatuk van, hogy milyen elkerülhető hibákra érdemes
odafigyelni. Röviden ez is egy szakma, mint az ács, vagy a burkoló. Itt is
rutint, és tapasztalatot szereznek az eladók. Érdemes őket kérdezni, hogy a leg
megalapozottabb döntést hozzuk.
A bútorvásárlást érdemes
jól átgondolni, nem csak azért mert viszonylag nagy értékről van szó, hanem
azért is, mert hosszú ideig az életünk része lesz. Általában jóval tovább, mint
egy autó. Tágítsuk a látókörünket az interneten keresztül, hogy minél szélesebb
választékot ismerjünk meg! A vásárlás előtt azonban kérjünk segítséget
olyantól, akinek ebben nagyobb tapasztalata van!