Kétségtelen, hogy felgyorsult világunkban egyre kevesebb időnk marad arra, hogy körbejárjuk a bútorüzleteket. Sokszor akkor marad valami szabadidőnk a tervezgetésre, mikor már a gyereket hazahoztuk az utolsó szakkörről, vagy edzésről, és elvégeztük a házi teendőket. Ilyenkor kényelmesen elmerülhetünk a weboldalak kínálatában, és felfedezhetjük azokat a bútorokat, tárgyakat, melyek szebbé-jobbá tehetik lakókörnyezetünket.  Ilyenkor csábít a lehetőség, hogy pár kattintással, kényelmesen meg is rendelhetjük.

Azonban a látszólag kényelmes megoldás rengeteg kényelmetlenséget szülhet. Gondoljunk bele, hogy ha megjön a bútor, szereljük egy napig, és látjuk, hogy valami nem jó, vagy egyszerűen nem tetszik, akkor valamennyire vissza kell csomagolnunk, hogy szállítható állapotba kerüljön, intézkednünk kell, és állni a visszaszállítás költségét. Az ezt követően megrendelt másik termékre újra várhatunk. Tehát egy megalapozatlan döntés rengeteg pénzt, időt, és energiát emészthet fel.

Idén 16. alkalommal rendeztük meg Miskolcon az Országos Bútoripari Kiállítást, és Vásárt. A kereskedők az ország túlsó végéből is eljöttek, mert komolyabb bútorboltos nem nagyon szokott látatlanban bemutató darabot rendelni. Egyik franchise boltunk tulajdonosa kinézett egy nem nagykeres terméket, melyet csak kiskerben forgalmazunk saját részére. Csak otthon döntött nem nézte meg a szövetmintákat. Átküldött fotók alapján választott színt. Szép lett a garnitúra, csak éppen át kellett festeni a frissen festett szobát, mert a kép nem adta vissza a valós színt.

Ismerős rendelt Rodan bútorcsaládot prospektusból. Kérdezte, hogy milyen, én mondtam, hogy jó bútor. Nem jött be megnézni. Talán az egyetlen bútorcsaládunk, melynek kinyitáskor az ajtajai kilógnak a korpusz síkjából, azaz nem lehet szorosan egymás mellé tenni, mint egy szekrénysort. A falat azonban nem lehet kitolni, így más megoldást kellett keresnünk. Sokszor azonban ugyanilyen problémát okozhat a párkány, vagy a komód tetőlapja is.

Ülőgarnitúráknál rengetegszer kérdés, hogy milyen részekre szerelhető, mennyire súlyos, hogyan lehet a szobáig juttatni. A gardróboknál pedig attól, hogy az adott helyen elfér, még a szereléshez, felállításhoz szükséges hellyel is számolni kell. De ezer-és ezer ilyen példát tudnék írni.

A bútorszalonokban az eladók végzik a termékek összeszerelését, mozgatását a bolton belül. A kiállított bútorról rögtön meg tudják mondani, hogy könnyű szerelni, vagy jobb, ha segítséget kér. Az összeszerelést a bútorboltok többsége biztosítani tudja abban az esetben, ha náluk vásárolt. Bővebb felvilágosítást tudnak adni a bútorcsalád vasalatáról, előnyeiről, esetleges hiányosságairól. Tudnak alternatívát mutatni, hogy egy családon belül nem talál meg minden szükséges elemet. Kellő tapasztalatuk van, hogy milyen elkerülhető hibákra érdemes odafigyelni. Röviden ez is egy szakma, mint az ács, vagy a burkoló. Itt is rutint, és tapasztalatot szereznek az eladók. Érdemes őket kérdezni, hogy a leg megalapozottabb döntést hozzuk.

A bútorvásárlást érdemes jól átgondolni, nem csak azért mert viszonylag nagy értékről van szó, hanem azért is, mert hosszú ideig az életünk része lesz. Általában jóval tovább, mint egy autó. Tágítsuk a látókörünket az interneten keresztül, hogy minél szélesebb választékot ismerjünk meg! A vásárlás előtt azonban kérjünk segítséget olyantól, akinek ebben nagyobb tapasztalata van!